Caddeler, vitrinler, marketler, AVM’ler, pazarlama, müşteri ilişkileri, reklamlar, kampanyalan, haberler vb… bildiğiniz ne varsa, artık internet dünyasında. Hedef kitleniz bir tık uzağınızda… Neden, zaman ve mekan sınırlaması olmadan hedef kitlenizle iletişim kurmayasınız ki? Yani; iletişim iletişimdir, dijital ortamlarda kurulanı dijital iletişimdir!
Dijital iletişim neden önemlidir?
Size A, hedef kitlenize de B diyelim. A, B’ye kavuşmak istiyorsa ne yapar? A, B’yi etkilemek ister, mutlu etmek için çalışır, gözüne girmek ister. Ve B neredeyse A da oraya gider… Sizin B, bugünlerde internette çok vakit geçiriyor, haberiniz olsun… İmza: Bir dost…
Dijital iletişim şart mıdır?
Hedef kitlenizin bir internet bağlantısı, hele de akıllı bir telefonu varsa şarttır. Hedef kitleniz ve paydaşlarınızla birebir ilişki kurmak, onları yakından tanımak, marka, hizmet, servis vb. her ne sunuyorsanız kendinizi ona en doğru şekilde ifade edebilmek için internetteki yerinizi almalı, bununla da yetinmeyip onunla konuşmalısınız… Bir sosyal medya atasözü der ki; seviyorsan, git konuş.
Dijital iletişim, internette reklam çalışmaları yapmak mıdır?
Reklam kampanyaları için bile dijital iletişim çalışması yaptığımızı söylersek, sorunuzun yanıtını da vermiş olur muyuz acaba? İşin latifesi bir yana, dijital iletişim reklamcılık demek değildir. Digital iletişim elbette reklamın gücünden yararlanır. Hatta interaktif reklamcılık ile kolkola ilerler. Ve yaratıcı fikirlerle konvansiyonel reklamcılık uygulamalarını tamamlayıcı stratejiler geliştirir.
Dijital pazarlama ve dijital iletişim aynı şey midir?
Eğer kast ettiğiniz şey e-ticaret uygulamaları, yani sadece bir site üzerinden satış yapmaksa yanıtımız; hayır… Elbette gerekiyorsa sizin için bir e-ticaret sitesi de kurarız ama satışı siz yaparsınız! Biz de satış süreçlerinize destek olacak, markanıza değer katacak iletişim çalışmalarını yürütürüz… Bunu da dijital pazarlama yöntemleri ile destekleriz. Şimdi soruyu yeniden alabilir miyiz?
Dijital iletişim, pazarlama süreçlerini nasıl destekler?
Öncelikle anlaşalım; pazarlamanın temel prensipleri halen geçerliliğini koruyor. Eski köye yeni adet getirdik, fabrika ayarlarınızı değiştireceğiz diye bir iddiamız yok! Bizim iddiamız geleneksel ile yenilikçi yöntemleri bir araya getirerek pazarlama süreçlerine destek olmak. Emin olun geleneksel yöntemlerle yenilikçi yöntemler birbirine çok yakışıyor. Test ettik, onayladık!
Dijital iletişim, stratejik bir iş midir?
Biliyorsunuz, medya ve pazarlama kanallarının çeşitlenmesi, müşteri ilişkilerinin daha interaktif olmasını sağlayan internet, sosyal medya ve mobil platformlarının devreye girmesi bazı yeni yöntemleri de beraberinde getirdi. Her kanalın ayrı bir dinamiği, her bir yöntemin de ayrı matematiği var. Onun için strateji gerektirir. Plan, program, bir yol haritası ister… Siz hedefi belirleyin, stratejiyi birlikte hazırlarız, birlikte uygularız.
Dijital iletişim için dönemsel projeler yeterli midir?
Kampanyalarınız dönemsel olabilir ama iletişiminiz asla… Şirketiniz nasıl günden güne büyüyor, markanız nasıl zamanla gelişiyorsa hedef kitleniz de öyle büyüyor, tüketicilerinizin yaklaşımı ve alışkanlıkları hızla değişiyor. Dijital dünyanın büyüme ve gelişme hızı ise baş döndürüyor. Biz yazıp, siz okuyana kadar değişeceğinden rakamları, oranları buraya yazmıyoruz. Böyle bir dünyada süreklilik içermeyen, sürdürülebilir olmayan hiç bir çalışma ne yazık ki sonuca ulaşamıyor. O halde kesintisiz başarı için yaşasın kesintisiz iletişim…
Dijital iletişime nereden ve nasıl başlanmalıdır?
Hemen, şimdi başlanmalıdır. Sakın aklınıza “Web sitemiz zaten var, Facebook’ta bir hesap da açtık, biraz da reklam bütçesi ayırdık mı bu iş tamamdır” diye bir düşünce gelmesin. O işler öyle olmuyor. Siz işinize odaklanın, biz sizin için çok daha parlak fikirler buluruz. Artık biliyorsunuz; DoMedya’nın tecrübesi ve Dodiji.co’nun dinamik ekibi, dijital ortamlarda yerinizi almanız, sesinizi duyurmanız, içerik ve mesajlarınızı, doğru mecralarda doğru kitle ile buluşturmak için burada, bir tık uzağınızda. Tık
Web siteniz, dijital iletişime uygun mu?
Günden güne büyüyen bu dünyada, gelişmiş ve gelişmekte olan pek çok kanaldan söz etmek mümkün. Ancak 1 numarada kim var derseniz; elbette web siteniz. İçeriği ile sizi anlatan, hedef kitlenizi bilgilendiren bunu yaparken de SEO, Adwords gibi uygulamalarla da desteklenen bir web sitesi bu işin olmazsa olmazıdır.
İçerik 'kral' diyorlar... Hala mı?
Ünlü bir sosyal medya sorusudur; Kaç yıl oldu? Konuya bağlayalım: Bill Gates ‘Content is king – İçerik kraldır’ diyeli 17 yıl oldu. O gün, bugün herkes bu sözü kullanıyor ve içerik hala kral. Bir içerikçi olarak, siz sormadan biz soralım; hangi içerik kraldır? Maalesef hepsi değil. Öyle olsa ‘çöp içerik’ diye bir deyim türemezdi. Bize göre; yazmış olmak için yazılmamış, sadece tık almak için uydurulmamış içerik kraldır. Size de tavsiyemiz; içeriğin gücüne inanın, web sitenizden sosyal medya hesaplarınıza bütün iletişiminizi fayda ve değer yaratan kaliteli içerik üzerine kurun.
SEO nedir? İn midir, cin midir?
İngilizce ‘Search Engine Optimization’, Türkçesi ile ‘Arama Motoru Optimizasyonu’ denilen SEO, özetle ‘görünürlüğü’, moda bir deyimle de ‘popülarite’yi ifade eder. ‘Google’lamak’ diye bir deyimin olduğu günümüzde, siz de haklı olarak istersiniz ki, siteleriniz ya da sayfalarınız arama motorlarında üst sıralarda yer alsın. İşte SEO da buna ilişkin yapılan çalışmalardan biridir. İn, cin değildir ama biraz sihirdir! İşe anahtar kelimelerinizi seçerek başlayabilirsiniz. (Gözünüzden kaçmasın, altını çizdik) SEO etkili, akılcı yönetilmesi gereken bir süreçtir aslında, biraz sabır ister. İncelikleri vardır ve profesyonel destek gerektirir.
SEM nasıl yapılır? Nereden alınır?
Dijital iletişim ile ilgilenmeye başladıysanız; SEO çalışmalarınızı SEM’le desteklemeniz gerektiğini söyleyen ilk biz olmayacağız şüphesiz. Türkçesi ‘Arama Motoru Pazarlamacılığı’ demek olan İngilizce ‘Search Engine Marketing’ kelimelerinin kısaltması olan SEM, uzun lafın kısası; reklam çalışmasıdır. Arama motorlarında görünürlüğünüzü artırmak için bütçesize ve hedeflerinize uygun satın alma yapmak demektir özetle. Sizin anahtar kelimelerinizle arama yapan biri, internetteki içeriğinizi reklam olarak görür. SEO göre daha hızlı sonuç almak için tercih edilse de, siz siz olun SEO ile SEM’i birbirinden ayırmayın.
Sosyal medya olmadan olmaz mı?
Curabitur sed aliquam mi. In fermentum dignissim arcu feugiat rhoncus. Nunc congue felis nibh, sed porta justo pretium nec. Mauris fringilla nulla at nunc vehicula, ac tincidunt lorem malesuada. Donec sed euismod odio, elementum consectetur erat. In blandit elit sed iaculis scelerisque.
Haber siteleri, portallar ve bloglar neden önemli?
Biliyoruz offline medyayı sevmeye devam ediyorsunuz. Biz size sevmeyin demiyoruz, yine sevin ama online medyayı da en az onun kadar sevmelisiniz… Biz ikisini de çok seviyoruz ve çok mutluyuz… Kaliteli içerik her mecrada kendine yer bulur da, siz yine de dijital medyaya hak ettiği özeni şimdiden gösterin. Çünkü paylaştığınz içeriğin haber değeri bulması, bültenlerinizin hedef kitlenizin takip ettiği sitelerde, portallarda ve bloglarda yer alması, geleneksel medya dediğimiz gazete, dergi ve TV’lere konu olması kadar yeni nesil mecralarda da yer bulması çok, çok önemli. Biliyorsunuz geleneksel medya bile okuruna, izleyicisine internetten, hatta sosyal medyadan ulaşıyor. Hal böyleyken binlerce site, portal ve blog arasında kaybolmadan, doğru bir medya planı yapmalı hem haberlerinizle hem de reklamlarınızla doğru medya kanallarında doğru bir şekilde yer almaya gayret edin… Niyet sizden, çalışmak bizden!
Dijital reklam yapmak zorunda mıyım?
Bu soruyu ‘Reklam yapmak zorunda mıyım?’ şeklinde sorduğunuz da alacağınızın cevabın aynısını verebiliriz. Reklam vermek sizin için ne kadar elzemse, bu konuda o kadar elzemdir. Hatta gazete, dergi, TV, bilboard gibi geleneksel reklam yöntemlerinden çok daha elzem. Üstelik daha fazla avantajı da var. Bir kere hedefleme yaqabiliyorsunuz ve doğrudan paydaşlarınıza seslenebiliyorsunuz. Kullanıcılarınıza farklı deneyimler yaşatabiliyor, interaktif olabiliyorsunuz.Tepkileri de anında ölçebiliyorsunuz. Ee daha ne olsun? Bu arada ABD’de dijital reklamcılığın payı şimdiden TV’leri solladı, dünyanın geri kalanında da pastadan aldığı pay hızla artıyor. Biz ikna edemediysek diye söylüyoruz; milyonlarca insan yanılıyor olamaz ya?!
Sosyal medya da neymiş?
Sözel, görsel, işitsel, yazılı, basılı içeriği kapsayan kitle iletişim araçlarına medya diyoruz ya, sosyal medya bunun sosyal olanıdır desek yalan olmaz. Yeni nesil iletişimde medyayı sosyal yapan çit yönlü iletişime olanak vermesi, eş zamanlı yani interaktif olması. Biliyorsunuz medyanın temel işlevi haber ve bilgi vermektir, sosyal medya ise bir paylaşım ortamıdır. Hep siz konuşmazsınız, çok iyi dinlemeniz de gerekir. Unutmayın buradaki insanlar sadece izleyici değil, sadece okuyucu değil aynı zamanda katılımcı. Sosyal medya bu yüzden çok da dinamik bir ortam. Yeni olduğu kadar, yenilikçi… Tıpkı biz!
Sosyal medya neden önemli, niçin değerli?
Ya çok da abartmaya gerek yok! Bakmayın siz böyle diyenlere… Milyarca insan bir mecrada buluşuyor, yazışıyor, milyarca içerik paylaşıyor ve zaman-mekan tanımadan sosyalleşiyorsa önemlidir-değildir diye tartışmaya hiç gerek yok. Önemlidir. Nokta net. Değerlidir. Nokta net. Yapılacak olan sosyal medyanın önemini kavrayıp, ona hak ettiği değeri vermektir… ‘Lovemark’ desek… Sadakat desek… Prestij desek… Sosyal medya markanızın ruhunu yansıtabileceğiniz en uygun ortamdır diye de eklesek… Ortam demişken, ortamın diliyle de seslensek: Burası bir harika dostum, gelsenize!
Sosyal medya Facebook ve Twitter’dan mı ibaret?
Evet dersek, çoğunuz mutlu olacak biliyoruz, hali hazırda bir hesabınız vardır nasılsa… Doğru cevap ise b şıkkı, yani hayır. Facebook ve Twitter, günümüzün en popüler sosyal medya platformları. Haklarını yemeyelim ama sosyal medya onlardan ibaret değil. Daha neler var neler? Mesela; Instagram, Pinterest, Linkedln, Googleplus, Periscope, Youtube, Vine, Foursquare, Flickr… Liste böyle uzar gider, eminiz yakında bu sosyal ağlara yenileri de eklenir… Lazım olur mu,olmaz mı o ayrı konu, yine de üşenmeyip saydık; 75’e kadar gelebildik biz. Sayanların yalancısıyız, 500’den fazla sosyal medya platformu varmış!
Etkin olmak için markalar her platformda olmalı mıdır?
Hayır, kesinlikle hayır. Sosyal medya Facebook ve Twitter’dan ibaret değil dedik ama hepsinde olmalısınız demek istemedik. Şöyle ki; hedef kitleniz neredeyse siz de oraya gidin demiştik ya, işte bunu örneklendirebileceğimiz yer tam da burası. Günümüz koşullarında Facebook’ta olmanız şart, genç, yaşlı herkes orada. Kullanıcıların ilgisi markalardan ziyade başka konulara yoğunlaşsa bile Twitter’da bulunmanız da şart. Ama yetmez. Bu işin sonrası da var… Siz hiç yorulmayın, sonrasını birlikte planlarız. Hangi mecranın hangi amaçla kullanıldığını oturup konuşur, hedef kitlenizin hangi mecrada olduğunu buluruz. Yeri gelmişken, bir sosyal medya atasözünü kendimize uyarlayalım; dodiji.co varsa sıkıntı yok!
Sosyal medya yönetilmesi gereken bir yer midir?
Biliyoruz ki; iletişim stratejik bir iştir; iş yapış şeklimizden sosyal hayatımıza kadar tüm yaşantımızın yapıtaşlarından biri olması nedeniyle bilgi, birikim, usul, yöntem gerektirir. özen ister. İmaj, itibar, algı gibi konuları hatırlatmakla yetinelim ki, bu yanıt bir blog yazısına dönüşmesin. Konumuza dönersek; sosyal medya günümüzün en etkin iletişim araçlarından biridir demiştik. Ve her bir mecranın kendine göre bir dinamiği var. Bunu da demiştik. Sosyal medya strateji, plan, program ister de demiştik. Bu bir ekip işidir de demiştik galiba. Tüm bunlarda mutabık kaldıysak, sosyal medyanın yönetim gerektiren, disiplin isteyen bir iş olduğunu biliyorsunuz demektir.
Sosyal medya yönetimi ekip işi midir?
Her ne kadar yeni nesil bir iletişim şeklinden söz ediyor olsak da emin olun; bu iş de her iş gibi bilgi, birikim ve uzmanlık ister. Emek yoğun bir iştir, sermayesi insandır. Tam da bu nedenle; kaliteli içerik üreten, yaratıcı fikirler geliştiren, proje üretip, uygulayabilen, okuyan, araştıran, inceleyen, trendleri takip eden, disiplinli bir ekip gerekir. Bu öyle part-time yapılacak bir iş de değildir, 7/24 takip gerektirir. Hem aksiyon ister hem de reaksiyon, hız çok önemlidir. İşte tüm bunları biz sizin adınıza üstlenir, itinayla hesaplarınızı yönetiriz… Kesin bilgi, yayalım lütfen!
Markalar neden sosyal medyada olmalı?
Erişim var, etkileşim var, paylaşım var, güncel de… İnovatif ve kreatif uygulamalara da çok uygun… Zaman – mekan kısıtlaması desen yok. Projelerinizi anlatmaya, yeni projeler geliştirmeye de pek müsait… Ortam böyle olunca haliyle herkes orada. Rakipleriniz orada mesela! Yoklarsa aman ne güzel erken davranan siz olursunuz, o da gelecek nasılsa! Tüm hedef kitleniz, mevcut ve potansiyel müşterileriniz zaten orada. Hepsi mutlu ise sizi kutlarız ama mutsuz müşteriler de sosyal medyada. Ve de çok daha aktifler haberiniz olsun! Kendilerini gayet güzel ifade edip, dertlerini anlatıyor, paylaşıyor ve size ulaşmaya çalışıyorlar… Şimdi bu durumda izninizle soruyu soruyla yanıtlayalım: Markalar sosyal medyada neden olmasınlar ki?
Sosyal medya çalışmaları hangi aşamada elzemdir?
Her aşamada elzemdir. İster köklü bir marka olun, ister bir start-up. Pazarın hakimi olmanız ya da pastadan pay almaya çalışıyor olmanız fark etmez. Anlatmanız gereken bir işiniz, söyleyecek bir sözünüz varsa sosyal medyada olmalısınız. Ne geç kaldık diye düşünün, ne de daha erken diye… Doğru karar, doğru zamanda alınıp uygulanandır… Bu iş için en doğru zaman tam da bugündür! Sosyal medyadaki yerinizi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.
Sosyal medya yönetimi ekip işi midir?
Her ne kadar yeni nesil bir iletişim şeklinden söz ediyor olsak da emin olun; bu iş de her iş gibi bilgi, birikim ve uzmanlık ister. Emek yoğun bir iştir, sermayesi insandır. Tam da bu nedenle; kaliteli içerik üreten, yaratıcı fikirler geliştiren, proje üretip, uygulayabilen, okuyan, araştıran, inceleyen, trendleri takip eden, disiplinli bir ekip gerekir. Bu öyle part-time yapılacak bir iş de değildir, 7/24 takip gerektirir. Hem aksiyon ister hem de reaksiyon, hız çok önemlidir. İşte tüm bunları biz sizin adınıza üstlenir, itinayla hesaplarınızı yönetiriz… Kesin bilgi, yayalım lütfen!
#dijitalpr #dijitaliletişim #dijitalstrateji #onlinelideriletişimi
Tüm iletişim ve PR çalışmalarınızı dijital ortama taşıyabilir, dijital ortamlara uygun, akılcı ve yaratıcı, kurum ve marka kimliğinize uygun strateji ve uygulamalarla yepyeni iletişim çalışmaları başlatabiliriz.
#dijitalpazarlama #dijitalreklam #medyaplanlama #hedefleme
Ürün, hizmet, kampanya, yarışma vb. gibi hedef kitlenize yönelik çalışmalarınızı dijital mecralara uyarlayabilir, her mecranın kendi dinamiğini gözeten interaktif uygulamaları hayata geçirmenize yardımcı olabiliriz.
#sosyalmedya #hesapyönetimi #sosyalCRM
Hedef kitlenizin yer aldığı sosyal medya platformlarına yönelik stratejinizi oluşturup, dijital kimliğinize uygun planlamalar ve uygulamalar yapabiliriz. Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken, takipçileriniz ile aranızda etkileşimli bir iletişim kurmanızı sağlar, ölçümleme, rapor ve analizlerimiz ilede stretijilerinize yön vermenize yardımcı oluruz.
#içerik #haber #bülten #advertorial #planlama #etkinlik
Dijital iletişim stratejinizi hayata geçirirken yazılı ve görsel tüm çalışmalarınızı; içerik oluşumundan tasarımına kadar en ince detayına kadar planlayarak hazırlar, inovatif fikirlerimiz ile doğru mecralarda doğru uygulamalar ile yer almasını sağlarız.
#dijitalkimlik #marka #konsept #dijitalkonumlama
Dijital ortamlarda nasıl temsil edilmek istiyorsunuz, nasıl temsil edilmeniz gerekiyor? Hangi mecralarda, hangi mesajlarla yer almalısınız? Kurum kimliğinize ve marka konseptinize uygun dijital kimliğinizin oluşumda size yardımcı olur, faaliyetlerinizi destekleyecek aksiyonu hayata geçirebiliriz.
#website #mikrosite #blog #e-dergi #newsletter
Tasarımından içeriğine kadar web sitesi, mikro site, blog, e-dergi, newsletter, mailing gibi çalışmalarınızı yeni nesil iletişim yöntemlerine uygun bir şekilde en yeni, en güncel şekilde hazırladığımız gibi, tüm güncellemeleri de üstlenebiliriz.
#seo #sem #optimizasyon #ölçümleme #raporlama #analiz
Web sitenizin ve internetteki sayfalarınızın arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yönelik SEO ve SEM optimizasyonu gibi tüm çalışmalarınızda en büyük yardımcınız olabiliriz. Dijital iletişim ve sosyal medya yönetimine yönelik tüm çalışmalarınızı ölçümleyip, raporlayarak ve analizinizi de yaparak yeni aksiyonlar almanıza destek oluruz.
#tasarım #uygulama #aplikasyon
Sitelerinizden banner’larınıza, kampanyalarınızdan dijital marka çalışmalarınıza kadar her türlü hizmeti planladığımız gibi tasarımını da üstleniriz. Tüm iletişim çalışmalarınızı yeni nesil uygulamalar ve mobil iletişime yönelik aplikasyonlarla destekleriz.
#dijitalkampanya #sosyalmedyakampanyaları #yarışma #dijitalprodüksiyon
Faaliyetlerinizi ve iletişim stratejinizi destekleyecek yarışma, kampanya gibi tüm projelerinizi üstelenir, fikir aşamasından başlayarak planlar ve etkin bir şekilde uygularız. Bunun için gereken hizmetleri; fotoğraf ve video çekiminden, yazılımından prodüksiyonuna kadar üstlenir, inovatif ve kreatif uygulamalarımızla hayata geçiririz.
Dijital iletişim hakkında bilmek istediğiniz ne varsa bize sorabilirsiniz… Bildiğimizi hemen yanıtlar, bilmediğimizi sorar, soruşturur, araştırır, bulur mutlaka cevaplarız… İçeride ve dışarıda her ne gelişme varsa zaten yakın takipteyiz, bilmediğimiz bir şey varsa sayenizde biz de öğreniriz. Bu arada sorularınız yanıtları DoBlog‘da olabilir; iletişim dünyasını daha yakından takip etmek istiyorsanız mutlaka bloğumuza da göz atın…